בעיצוב אתרים, המעצב עושה פעולות של סטיילינג, תכנון ושימוש בתוכן המבוקש על ידי הדפדפן. זו הסיבה שעיצוב אתרים מוגדר על ידי "שפת תגיות" כאשר זו מפוענחת על ידי הדפדפן ומוצגת כממשק משתמש גרפי.
בעיצוב אתרים נבנים דפים נפרדים אשר כל אחד מהם בעצם נבנה על עקרונות היסוד של אותו אתר בו הם מעוצבים. תכלית עיצוב האתרים הינה לבנות אתר בצורה הטובה ביותר, כלומר, לשלב בצורה מיטבית את כל הנתונים הרצויים.
אתרי האינטרנט בנויים כך שיש בהם אוסף של קבצים אלקטרונים המאוגדים בשרת אינטרנט והוא זה שיוצר את האפקט שלאחריו הקבצים נראים כדפים באינטרנט.
סוג המידע:
בעיצוב אתרים יש לבחון את סוג המידע המבוקש:
למשל תמונות, טפסים או טקסטים נבנים על ידי תוכנות יחסית בסיסיות, לעומתם ליצירת מדיה, גרפיקה, אנימציה וקבצי שמע נדרשת התקנה של פלאגינים.
תחום עיצוב האתרים הינו רחב ושופע וקיימים בו חידושים כמעט יום יומיים. טכנולוגיות חדשות הקשורות לעיצוב אתרים מתפתחות תכופות ומשפיעות על שיקול הדעת בבניית האתרים.
סוג האתר:
כך גם בנוסף, יש משקל רב לסוג האתר שבונים, לדוגמא, כאשר מדובר בעיצוב אתרים שאינם מסחריים, נהוג להכליל משתנים כגון:
איזו מטרה הצבנו, באיזו כמות חשיפה חפצנו, לאיזה משובים ציפינו.
לעומת זאת, כאשר בוחנים אתרים מסחריים, נדרשים לשקול משתנים אחרים כגון:
התוכן - המטרה הינה לכוון את התוכן של האתר לקהל היעד המתאים שנכנס לאתר זה.
השימושיות - קיים יתרון מובהק בעיצוב אתרים ובנייתם בצורה נוחה, פשוטה, פונקציונאלית ושעונה על הצורך "ידידותי למשתמש".
מראה - לא רק שיש להתייחס אל התוכן והמידע, אלא שצריך לשים לב לסגנן את כל המידע בצורה אחידה ועקבית תוך שימוש באמצעים שיגבירו את ההתעניינות ויתאימו את המידע, כך שיהיה רלוונטי לאתר בו הוא נמצא.
ואחרון חביב,
שיקול הזמינות - יש לוודא כי האתר זמין ונוח לחיפוש במנועי החיפוש הקיימים והידועים לקהל המשתמש.
כותב המאמר הוא דמות ותיקה ומוכרת ברשת המתמחה בעיצוב אתרים, באינטרנט ובענייני המדיה השונים.